Η Μουσική στη ζωή μας (Γ΄Τάξη)
Με αφορμή την αγάπη μου για την μουσική, καθώς και τον σπουδαίο ρόλο της σε κάθε «στιγμή» του ανθρώπου, ξεκινήσαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα εργασία στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης, με τα παιδιά της τάξης μου (Γ’ τάξη). Εκδηλώθηκε το ενδιαφέρον και από τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης και συμμετείχαν σε κάποια σημεία της εργασίας. Η εργασία μας χωρίστηκε σε 7 μεγάλες ενότητες:
- ΗΧΟΣ. Αναγνωρίζαμε ήχους απ’ το οικείο περιβάλλον, τους χωρίσαμε σε 4 κατηγορίες (επαγγέλματα, περιβάλλον, αντικείμενα, ζώα), ζωγραφίσαμε τις πηγές τους και τους παίξαμε σε παντομίμα.
- ΗΧΟΣ – ΙΑΤΡΙΚΗ. Με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα, υλικό των παιδιών και παίζοντας παιχνίδια ρόλων, μιλήσαμε για τα ακροαστικά, την βαρηκοΐα και τον υπέρηχο.
- ΗΧΟΣ – ΑΦΤΙ. Είδαμε τα μέρη του αφτιού, τα σχεδιάσαμε κομμάτι-κομμάτι (κολάζ) και μιλήσαμε για την υγιεινή του.
- ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΗΧΟΥ. Πότε εμφανίστηκαν τα πρώτα μέσα αποθήκευσης του ήχου (από το 1948 μέχρι και σήμερα) τα συγκεντρώσαμε και είδαμε την ιστορία τους.
- ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ. Αφού χωρίστηκαν τα παιδιά σε 3 ομάδες έψαξαν και βρήκαν στο χώρο της βιβλιοθήκης και στην αίθουσα Η/Υ πληροφορίες και εικόνες των Εγχόρδων, των Κρουστών και Πνευστών, φτιάχνοντας πάλι όμορφα projects. Στα πλαίσια αυτής της ενότητας μαζέψαμε ό,τι όργανο μπορεί να είχε ο καθένας σπίτι του και μας επισκέφτηκε δάσκαλος Ωδείου της Χαλκίδος. Μας μίλησε γι’ αυτά και έπαιξε μ΄ αυτά και κυρίως για την ιστορία της κιθάρας μέχρι σήμερα. (το σχολείο υστερούσε σε δάσκαλο μουσικής το χρονικό διάστημα της εργασίας).
- ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ. Αφού μιλήσαμε για την ανακύκλωση, μαζέψαμε ανακυκλώσιμα υλικά και φτιάξαμε τα δικά μας «ανακυκλώσιμα» μουσικά όργανα.
- ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ. Με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα και πληροφορίες που μάζεψαν τα ίδια τα παιδιά και την αγάπη τους για την μουσική, «ταξιδέψαμε» σε κάποια από τα είδη: α) Jazz β) Rock γ) Pop δ) Κλασική – Όπερα. Μιλήσαμε και είδαμε για τις μεγαλύτερες προσωπικότητες του κάθε είδους και την εξέλιξή τους στο πέρασμα των χρόνων, μουσικά κομμάτια χαρακτηριστικά κάθε είδους.
Όλη εργασία αποτέλεσε ένα δημιουργικό «ταξίδι» μέσα στη μουσική και γενικότερα τον ήχο, που εμπλούτισε τις γνώσεις μας, ενδυνάμωσε την ομαδικότητα των παιδιών και ενισχύσαμε την κριτική τους ικανότητα στη μουσική, για να είναι όσον το δυνατόν πιο συνειδητή η επίλογο τους.
Η εργασία διήρκησε 3 μήνες και έκλεισε με τη δημιουργία ενός CD με τα πιο αντιπροσωπευτικά τραγούδια από τη Jazz, τη Rock και τη Punk μουσική και με μια προσωπική αναμνηστική αφιέρωση πάνω.
To Cd μας
What a wonderful life – Louis Armstrong
Feeling good – Nina Simone
She loves you – The Beatles
Rock around the clock – Elvis Presley
Another brick in the wall – Pink Floyd
Paint in black – Rolling Stones
Kashmir – Led Zeppelin
Show must go on – Queens
Smoke on the water – Deep Purple
Paranoid – Black Sabbath
Come as you are – Nirvana
Sweet child o’ mine – Guns ‘n roses
I was made for loving you – Kiss
Clocks – Coldplay
Can’t stop – Red hot chilly peppers
Personal Jesus – Depeche Mode
The unforgiven - Metallica
Η δασκάλα της τάξης - Αλεξανδρίδη Άρτεμις